Košík
Košík je prázdny

Imobilní cestujúci

Komfort pri cestovaní si zaslúži každý

Komfort pri cestovaní si zaslúži každý

Na palube našich vlakov a autobusov sa snažíme poskytnúť komfort všetkým cestujúcim. Vo vlakových súpravách sa inštalujú nájazdové rampy pre bezpečný a pohodlný nástup cestujúcich na invalidnom vozíku, v žltých autobusoch je samozrejmosťou bezplatné prepravenie invalidného vozíka.

Osoby so zníženou pohyblivosťou vo vlakoch

Vozne určené na prepravu imobilných cestujúcich nájdete v rezervačnom systéme označené symbolom vozíka (pozrite si obrázok), nachádzajú sa v triede Standard.

Z technických dôvodov je možné prepravovať cestujúcich iba na vozíkoch, ktoré nepresahujú šírku 60 cm a celkovú hmotnosť 300 kg (vrátane klienta). Bohužiaľ, nie je v našich silách prepraviť elektrické vozíky. Upozorňujeme vás tiež, že disponujeme štandardnými rýchlikovými vozmi, ktoré nie sú nízkopodlažné a priestor na pohyb vo vlaku je obmedzený. Súpravy nie sú vybavené bezbariérovým WC. Vo vlakoch zároveň nemáme vyhradené žiadne špeciálne miesto pre cestujúcich na vozíku, cestujúci sa preto musia presunúť na klasické sedadlo.

Pre zabezpečenie prepravy je nevyhnutné dodržať nižšie uvedené lehoty podľa konkrétnej nástupnej a výstupnej stanice. Vezmite, prosím, na vedomie, že v prípade ich nedodržania nemusí byť preprava umožnená.

vozickar astra.png

Postup objednania prepravy imobilných cestujúcich vo spojoch kategórie RJ a R

    Použitie našej nájazdovej rampy

    1. Na staniciach Přerov, Studénka, Ostrava-Svinov, Ostrava-Stodolní, Ostrava hl. n., Bohumín, Litoměřice, Lysá nad Labem, Poděbrady, Vyškov je preprava možná za použitia našej nájazdovej rampy. Prepravu je nutné objednať najneskôr 24 hodín pred časom odchodu vlaku zo stanice.

    2. Preprava imobilných cestujúcich do staníc Vyškov a Suchdol je možná po predchádzajúcej dohode. Zo strany prevádzkovateľa železníc tu totiž nie je garantovaný príchod nášho vlaku k nástupištiu s dostatočnou výškou pre použitie plošiny. Rezervácia je preto nutná najmenej 24 hodín pred cestou, a to na emailovej adrese vozickari@regiojet.sk.

    3. Na staniciach Veľký Osek, Stará Boleslav, Všetaty, Mělník, Štětí, Ústí nad Labem–Střekov, Ústí nad Labem západ na linke R23 nie je možnosť nástupu/výstupu imobilných cestujúcich.

    Vo staniciach, kde výška nástupišťa neumožňuje použitie našej nájazdovej rampy (*Hranice na Moravě, Havířov, Brno-hlavné nádraží, Ostrava-hlavné nádraží, Břeclav, Česká Třebová, Hranice na Moravě, Olomouc, Ostrava, Svinov, Praha, hl.n., Pardubice, Bratislava, Košice, Kysak, Nové mesto nad Váhom, Piešťany, Poprad-Tatry, Považská Bystrica, Púchov, Trenčianska Teplá, Trenčín, Trnava, Vídeň, Hbf), plošinu zabezpečujeme externé. Preto vás pre potvrdenie objednávky budeme telefonicky kontaktovať. Prepravu objednávajte najneskôr 24 hodín pred odchodom spoja.

    Vo výnimočných prípadoch môže dôjsť k zmene. Ospravedlňujeme sa vopred za prípadné nepríjemnosti.

    Vo staniciach Brno-Královo Pole, Brno-Židenice, Nezamyslice, Kojetín, Čadca, Vrútky, Martin, Liptovský Mikuláš, Ružomberok, Štrba, Spišská Nová Ves, a Margecany, Bohumín (len RJ linky), Bystřice, Český Těšín, Návsí, Opava, Ostrava, hl.n. (len RJ linky), Ostrava, Stodolní, Třinec - centrum, Zábřeh na Moravě, Bratislava-Vinohrady, Budapešť, Déli pu, Gyor, Mosonmagyárovár, Vídeň, Meidling, Čop, Přemyšl, Krakov, Řešov, Budapešť, Kellenfold bohužiaľ nie je možné zabezpečiť prepravu imobilných cestujúcich, pretože tu nie je možné použiť naše nájazdové rampy ani objednať externé plošiny.

    Vo staniciach Veľký Osek, Stará Boleslav, Všetaty, Mělník, Štětí, Ústí nad Labem–Střekov, Ústí nad Labem západ na linke R23 nie je možnosť nástupu/výstupu imobilných cestujúcich.

    • Rezervujte si lístok v tarife ZTP/P.
    • Následne si môžete nájazdovú rampu alebo plošinu a asistenciu personálu na nástup/výstup cestujúcich na invalidnom vozíku objednať vopred na e-maile vozickari@regiojet.sk alebo tlačidlom nižšie.
    • Ak kupujete lístok na našich predajných miestach, predajca vám mobilnú plošinu alebo nájazdovú rampu objedná.
    • Pre objednanie mobilnej plošiny alebo nájazdovej rampy môžete kontaktovať našu informačnú linku 6:00 - 23:00 na čísle +420 222 222 221.
    • Pri objednávaní je nutné dodržať predpísané lehoty.
    • Objednáme vám mobilnú plošinu alebo nájazdovú rampu pre bezpečný nástup a výstup - online, telefonicky alebo na predajnom mieste.
    • Dostavte sa včas podľa cestovného poriadku k odchodu svojho spoja.
    • Personál pripraví plošinu, prostredníctvom ktorej prebehne bezpečný a pohodlný nástup.
    • Pri tomto nástupe vám pomôže palubný personál vlaku RegioJet.
    • Po nástupe vám bude palubný personál k dispozícii pri usádzaní na miesto.
    • Podobne prebehne aj výstup na cieľovej stanici.

VIAC INFORMÁCIÍ O PRÍSTUPNOSTI STANÍC nájdete na webových stránkach Správy Železnic a ŽSR.

Osoby se sníženou pohyblivostí v autobusech

Preprava s vlastným sprievodom

Cestujúcich s obmedzenou schopnosťou pohybu a orientácie prepravujeme v žltých autobusoch na všetkých linkách za podmienky zabezpečenia vlastného sprievodu, ktorý cestujúcemu umožní nástup a výstup do/z autobusu. Autobusy nie sú bezbariérové. Upozorňujeme, že palubný personál asistenčné služby nezabezpečuje. Ďakujeme za pochopenie.

Vozíky prepravíme ZDARMA

Preprava invalidných vozíkov je zadarmo. Vozíky prepravujeme v zloženom stave v batožinovom priestore. Ďalšie náležitosti prepravy cestujúcich s obmedzenou schopnosťou pohybu a orientácie sa riadia podľa platných Zmluvných prepravných podmienok.

Osoby se sníženou pohyblivostí v autobusech